Houbové miniburgery

Nevím jak Vy, ale já miluju houby. Vždycky tomu tak bylo a asi i zůstane. Je mi jedno jak vypadají a tak když jsem narazil na recept Portabella mushroom sandwich od Sarah Fragoso, okamžitě jsem musel vyzkoušet. Takže recept od ní je něco jako tohle, tak jsem neváhal a šel koupit ty největší žampiony v okolí a doufal, že možná někde narazím na Portobella. (Pokud máte tip, kde je v Brně koupit, uvítám!) EDIT: Portobello bývá pravidelně v Kauflandu či Tescu.

Čas receptu: příprava 10 minut, opečení 10 minut

Suroviny na 3 porce:

  • 6 žampionových kloboučků
  • ½ avokáda
  • kousek kedlubny
  • kousek okurky
  • 6 tlustších plátků slaniny
  • 1-2 čaj lžíce kokosového oleje

Postup:

  1. Opláchnu a osuším žampiony. Udělám z toho plátek asi tak v polovině šířky klobouku a vyndám nohu.
  2. Dám rozehřát pánev, na ni kokosový olej a rozložím kloboučkové plátky, smažím do hněda. Po čase přidám i slaninu, případně další ingredience, které chcete ohřívat.
  3. Složím do burgerů a přidám na plátky i další věci, dle libosti. A podáváme!

Nekořenil jsem, protože prostě miluji tu jejich chuť. Samozřejmě náplni se meze nekladou, varianty s portobellem podle Američanů, mají v sobě kuřecí maso, volské oko a paleo majonézu. Případně salát, rajče se určitě hodí stejně jako kousek cibule. My však měli jako přílohu míchaný salát s pórkem a jarní cibulkou, takže se to pěkně nakombinovalo a houby udělané na kokosovém oleji jsou … prostě ještě o kousek lepší zážitek než obvykle.

Zde můžete nechat svůj komentář