Whole30 Den 1 – Úvod a trochu zvláštní zkušenost

No co si budeme vykládat, asi se mi to taky nemohlo vyhnout. Jsem za to rád, a těším se na to, co mi tato výzva přinese. Jak jsem již oznamoval pár týdnů zpátky a jak jsem byl rozhodnutý již od začátku roku, načali jsme naše první Whole30. My jsme jednu dobu jedli velmi striktně, ale nová omezení a předchozí okolnosti nás tak nějak navedly k tomu, abychom si to mohli taky odškrtnout. Odvahu na to máme, odhodlání také a teď už jen zvládnout těch 30 dní a hotovo. Poté už jen doladíme, co zařadíme zpět a co už třeba nikdy víc.

Whole30

Pro mě osobně se s Whole30 pojí i jedna další body, které jsem chtěl zařadit do budoucnosti.

  • Chtěl jsem si trochu víc omezit uzeniny ve svém jídelníčku, ačkoliv kupujeme jen ty kvalitní, stejně jsme jich jedli dost (a slaninu, prostě stejně nikdy neodepíšu, ale přesto…)
  • Méně času se věnovat nákupům a vaření. Nejen, že mi to bere moc času, který potřebuji investovat i jinak a také trochu více zoptimalizovat spotřebu a plýtvání některých surovin, které zapadnou v neustále plné lednici.
  • Zařadit aktivní sport, tedy alespoň jednu aktivitu denně nad rychlou chůzi, schody a občasný sprint.
  • Zoptimalizovat svůj jídelníček a zjistit, jak na tom vlastně fyzicky jsem a tedy, co a jak mám vylepšit.
  • Po dokončení Whole30 do třetice a tentokráte už naposledy otestovat mou sníženou snášenlivost toleranci mléčných produktů.
  • Zdokumentovat mé jídlo, den po dni a podle toho přidat i případně nové recepty.

Nezdá se Vám to málo? Mě se to zdá tak akorát. Možná tam ještě s postupem času něco přibude. Ještě uvidíme…

Startovní čára a cílová páska?

Na rovinu Vám řeknu, že ačkoliv jsem se sebou byl skoro téměř spokojený, poslední dva týdny, kdy jsem se stravoval spíše mimo paleo, mi daly brutálně zabrat. Vrátily se mi předchozí problémy a utvrdil jsem se v tom, že pokud nebudu na sebe dostatečně striktně působit, velmi rychle se vrátím k předchozímu nelichotivému stavu. Pojďte tedy nahlédnou do mého soukromí.

Před odjezdem do ciziny jsem byl na 82 kg, jediné co mi trochu vadilo bylo, že jsem v poslední době ztrácel svalovou hmotu, ať už z důvodu malého přísunu tuků či bílkovin v mé stravě, spojené se stresem ze státnic (nové práce, vztahů, atd.). Rozhodl jsem se tedy začít alespoň občas cvičit, ale moc dlouho mi to nevydrželo. Za to výlet do ciziny mě nedonutil absolutně k ničemu a občas jsem se tedy příšerně přežral. OPRAVDU MOC. A jedl jsem jak nezavřený všechno co se objevilo pod mými nenasytnými pařáty a neustály mi to sunuly dále do mých útrob. Stydím se za sebe, jak slabou vůli jsme projevil. Návrat z dovolené mě tedy dovedl k číslu, které jsem více než rok na váze neviděl. Je pravdou, že se to v následujících dnech zase trochu stabilizuje, ale cítím se prostě tlustý, vypadám tlustě a to není vše. Vrátilo se mi akné po celém těle, díky velké konzumaci mléčných produktů. Měl jsem průjmy (než si tělo zvyklo na dva roky zavrhovanou stravu) i zácpu (poté co si zvyklo a nemělo dost vlákniny a vody). Bylo mi obecně dost špatně a žil jsem hlavně z cukrů. Ostatně protože se tělo prostě dál nedostalo přes to masivní množství jídla a pití, které jsem zkonzumoval. Byl jsem neustále ospalý, unavený (ačkoliv se dá brát v potaz i menší množství spánku, hodně cestování a náročných aktivit spojené s vlivem polárního dne) a zažíval jsem si ty výkyvy krevního cukru ve velkém. No takže zpět k tomu jak to se mnou vypadá. Dnes jsem byl si změřit podkožní tuk a tak .. váha tedy 90 kg (je však potřeba si uvědomit, že jsem byl měřen a vážen v oblečení, dosti odpoledne, proto ty údaje už nejsou až tak srovnatelné, ale přesto, je to děsivý posun). Tuk 24,5%. Zbytek údajů pro mě nebyl až tak podstatný. Prý se mé tělo cítí jako by mělo 42 a to jen, protože víc by to už nedokázalo ukázat, protože to dává jen +15 let k současnému věku. No co, takže se sebou začínám něco dělat a uvidíme, jak to bude vypadat za měsíc, dva, tři …

Den 1 – Jídelníček

Snídaně: 1 volské vejce, 2 proužky slaniny, salát (ledový salát, avokádo, rajče, kopr, ředvičky, okurky, trocha olivového oleje a citronu) + 1 meruňka
Svačina: 15 ml rybího oleje, 15 ml UGO šťávy celer+jablko
Oběd: Dušené hovězí na houbách s mrkví, 1 rajče, pár kostiček cukrového melounu
Večeře: Kuřecí prso s uzenou paprikou, houby, rajče a paprika na kokosovém oleji a ghee, 2 meruňky
Pitný režim: 2 litry vody (ještě něco málo vypiju do noci), 2 zelené čaje

Den 1 snídaněDen 1 ObědDen 1 Večeře

Reklamy

11 thoughts on “Whole30 Den 1 – Úvod a trochu zvláštní zkušenost

  1. Dobrý večer,
    docela souhra náhod, začala jsem dodržovat Whole 30 od 01.07.2014 jen s tím rozdílem, že jsem bez svačin, tj. 3 plnohodnotná jídla denně.
    Pocity mám smíšené, ale je to začátek. Pokud by byl zájem jsem schopná se o ně podělit.

    • Mohu doplnit jídelníček – Den 1
      SN: míchaná vajíčka na ghee (3 žloutky, 2 bílky – žloutky přidané k hotovým bílkům)
      salát : listový salát, 1/2 rajčete, 2 PL quacamole
      O: plátky vepřové panenky na sucho na nepřilnavé pánvi /100g v syrovém stavu/
      ratatouille /žlutá paprika a cuketa na kokosovém oleji s rozmarýnem a 20 g slaniny – jen tuk/
      V: 70 g /v hotovém stavu/ vepřové pečeně s bylinkami /tymián, rozmarýn/
      salát. listový salát, rajče, okurka, mletý pepř, sůl, jablečný ocet
      pitný režim: 2,5 lt vody, káva:1
      sport: rychlá chůze 7 km cca
      joga

      • Zdravím Noemi,

        normálně jsem taky nesvačil, nebyla potřeba, ale teď poté co mám trochu rozhozený metabolismus jsem si trochu vypomohl. Uvažuji jak Vaše jídelníčky zveřejňovat, buď se můžeme domluvit, že byste mi je posílala mailem, či klidně tady v komentářích, ale možná by stálo za to, abych je pak já přidával do mých příspěvků, pro srovnání a potenciální inspiraci. Co si myslíte? Stačí vám to tady v komentářích ?

        Metla

      • Zdravím,

        ráda Vám zašlu svoje jídelníčky na Váš mail – Pokud mi Vaši mailovou adresu , prosím, zašlete na můj mail. Myslím, že mě to donutí k důslednosti a větší zodpovědnosti a disciplíně, což není tak málo. Myslím, že motivace je jednou z nejdůležitější ingrediencí procesu, jak vydržet.

        Hezký den

        Noemi

  2. Každý jednou šlápne trochu vedle. Máš odvahu to přiznat, a to se hodně cení. Hlavu vzhůru, první krok máš za sebou. Taky jsem si říkala, že se začátkem ramadánu pojedu whole30, a ejhle, dnes je to pátý den a stále mi chybí potřebná motivace, stále sbírám odvahu. Přeji Ti pevnou vůli a dosažení co možná nejlepších výsledků!! A hlavně, mysli pozitivně…výčitky zbytečně tíží!!!

    • Ahoj Martino,

      díky za ta krásná slova. Vlastně jsem byl docela dost striktní první rok, poté už jsem trochu povolil a až teď to vypuklo úplně a hlavně to byla lekce, kterou jsem potřeboval dostat. Vím, že vůli mám dostatečně silnou ačkoliv jsem, no vlastně ani bych to neřekl selhal, protože jsem s tím celou dobu počítal a vlastně se na to i těšil. A hlavně, jsem zase o hodně silnější a odhodlanější, což při normální stravě stále více a více slábne.

      Sbírat odvahu je potřeba, ale jediné co se počítá je opravdu začít. Tedy, vzhůru do toho a ono se to povede! Věřím Ti, stejně jako spousta dalších lidí a nebojíme se tu energii investovat do potřebné motivace.

      Metla

  3. Dobrý den ještě jednou,
    mailovou adresu mi nezasílejte, již jsem ji objevila na Vašem bloku. Po obědě Vám zašlu jídelníček z dne č. 2

    Hezký den

    Noemi Kovářová

  4. Zdravím ..mám pořád problémy z váhou ,ale u této diety zatím nehubnu na váze ,ale mění se mě postava a hlavně v noci klidně spím,když se vzbudím ,tak je to nepopsatelný pocit blaha a vtěle klid….jsem z toho nadšená Hela

    • Zdravím Helo,
      to je problém většiny diet. Zaměření je pouze na váhu. Což je vedlejší hodnota, to je číslo, které samo o sobě neříká absolutně nic. Vždyť během dne se nám váha velmi rozdílné pohybuje a to nemluvě o tom, že to nemá nic společného s tím jak se cítíme. Základem úspěchu je dát si jasné a přesné (dosažitelné) cíle, které dávají smysl. Myslet na snížení váhy s sebou musí nést ještě jednu věc – snížení váhy čeho? Jestli mi půjde o zmenšení objemu tuků – chápu, má to smysl, ale tím, že budu cvičit mi taky narostou svaly a ty váží více. Ve výsledku tedy nebudu mít ‚pneumatiku‘, ale viditelné svaly a vážit budu o pět kilo víc. Bude to stále prohra? Já si nemyslím. Je potřeba se zbavit určitých nesmyslů jako je vážení se bez širšího pohledu na věc, stresování se z toho, že se mi váha nesnižuje (i když k tomu mým zbylým chováním není jediná příčina) či pohled na to, že paleo je dieta. My se snažíme o permanentní změnu a neplánujeme změnit návyky od těch nových, pak to jako takové není dieta ve smyslu jiném než stravy (tedy žádné hubnutí či omezování se).

      Přeji hodně úspěchů, hodně motivace a ještě lepší výsledky,
      s pozdravem,
      Metla

Zde můžete nechat svůj komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s