Vepřová roláda s houbovou nádivkou

Vepřová roláda s houbovo-vaječnou nádivkou a okurkový salátOdborníkem na nejlepší roládu v rodině byla vždycky babička. Po ní to převzala částečně moje mamka, téměř srovnatelně dobře, avšak obě je dělají z kuřete a pěkně s kůží, aby byla krásná kůrčička. Což tedy není vůbec srovnatelné s receptem, který jsem volil já a je snazší na přípravu. Plnění jsem si vybral trochu podobné tomu, které jsem znal a tedy houbo-vaječnou nádivku a jako přílohu jsem si vybral obyčejný okurkový salát, nic zvláštního a přitom geniálně jednoduchého.

Čas receptu: příprava 20 minut, pečení 50 minut

Suroviny na 5-6 porcí:

  • 1 kg vepřové kotlety v celku bez kosti
  • 4 stroužky česneku, prolisovaný nebo na menší kousky
  • 1 cibule, najemno
  • 250 g čerstvých hub (žampiony nebo něco z lesa)
  • 3 pol lžíce olivového oleje nebo jiného tuku
  • 2 vejce
  • hrst petržele či jiných bylinek
  • sůl, pepř
  • 1 dl vody, na podlití
  • salát:
  • 1 salátová okurka, nastrouhané nahrubo
  • 1 pol lžíce kokosového cukru nebo medu
  • 1 pol lžíce jablečného nebo kvasného octa
  • sůl, pepř

Roláda před pečenímPostup:

  1. Maso omyjeme a osušíme, podélně nařízneme do zhruba tří čtvrtin, abychom měli co největší kus vcelku.
  2. Na rozehřáté pánvi na 2 lžících tuku si osmažíme česnek s cibulí do průhledna.
  3. Osolíme a opepříme a necháme mírně zchladit.
  4. Přidáme vejce a petržel a celou tuto nádivku rozložíme na maso.
  5. Zarolujeme a svážeme pevně kuchyňskou nití.
  6. Na pánvi znova rozehřejeme tuk a osmažíme na něm roládu ze všech stran dozlatova.
  7. Předehřejeme troubu na 180°C pečeme přikryté a mírně podlité vodou 50 minut.
  8. Salát: nastrouhejte okurku nahrubo. Smíchejte med s octem a kořením a poté s okurkou.

Zde můžete nechat svůj komentář