Meruňková marmeláda s mátou

Meruňková marmeláda s mátouMožná by se Vám zdálo, že to je zvláštní kombinace na marmeládu, ale po pravdě, je více než lahodná. Máta dodává svěžest a mírně ostrou chuť k sladkosti a jemnosti meruněk. Tato kombinace mě napadla, když jsem uvažoval jak využít velké množství máty, které jsem si pěstoval doma po dlouhou dobu a už jsem chtěl zlikvidovat. Nechtěl jsem mít v marmeládě kousky máty, které by pak zůstávaly mezi zuby a tak jsem uvažoval, jak to udělat. Nakonec jsem ji nasušil a udělal z ní silný mátový vývar a ten poté použil jako základ pro rozpuštění želatiny. No a pak se k tomu přidaly čerstvé meruňky a šlo se na věc. Vzhledem k tomu, že meruňky mají v sobě dostatek pektinu, nemusel by se žádný další přidávat, ale přestlo se mi zdála moc tekutá, tak jsem tam nějakou tu želatinu nakonec dal.

Čas receptu: příprava 10 minut, chlazení 40+ minut, vaření 20 minut, zavařování 20 minut

Suroviny na 2 zavařovačky:

  • 1,2 kg meruněk, vypeckovaných
  • 150 g kokosového cukru
  • 3 plátky želatiny
  • 0,5 litru silného mátového čaje
  • 1 pol lžíce citronové šťávy

Postup:

  1. Povaříme si silný výluh z máty do půl litru vody, necháme vychladnout. (Záleží jakou máme želatinu)
  2. Meruňky s cukrem povaříme na kaši.
  3. Mezitím si můžeme sterilizovat nádoby v troubě při asi 100°C.
  4. Rozmixujeme ovoce na jemno nebo pokud chceme tak mírně i necháme hrubší kousky.
  5. Podle návodu připravíme želatinu (rozpustit v studeném nápoji, poté rozehřát a rozmíchat, ale nevařit a poté smíchat s ovocem).
  6. Přelijeme do nádob, uzavřeme a necháme stát dnem vzhůru do vychladnutí či ještě zavaříme ponořené do vroucí vody po dobu asi 20ti minut.
Zde můžete nechat svůj komentář

