Kuřecí maso na zázvoru po vietnamsku

Kuřecí maso po vietnamsku se zázvorem a restovanou mrkvíChtěl jsem si otestovat jak jsem na tom s averzí vůči zázvoru. Postupně jsem si ho dopřával, ale teď jsem ho chtěl risknout ve větším množství. No a k překvapení mě i mé drahé polovičky, jsme zjistili, že mi už nedělá problémy a dokážu ho jíst i ve víc než malém množství. Jako přílohu jsme volili něco co není vůbec asijské, avšak taky jsme na to měli chuť. Vietnamský recept pochází od BepViet.

Čas receptu: příprava 10 minut, odležení 1 hodina, vaření 30 minut

Suroviny na 2 porce:

  • marináda:
  • 10 cm čerstvého zázvoru, oškrábané a na nudličky či plátky
  • 2 stroužky česneku, nadrobno
  • 1 čaj lžíce kokosového cukru či medu
  • 1 cibule, nadrobno
  • 1 čaj lžíce soli
  • ½ čaj lžíce černého mletého pepře
  • hlavní chod:
  • 3 kuřecí prsa, na kostky
  • 2 pol lžíce kokosového cukru nebo medu
  • ½ – 1 hrnek kokosového mléka
  • 1 pol lžíce tuku (olivový olej, kokosový, ..)
  • 3 pol lžíce rybí omáčky
  • voda či vývar
  • příloha:
  • 4 mrkve, na kolečka
  • 1 pol lžíce tuku
  • kmín, sůl, pepř, sójová omáčka

Postup:

  1. Maso nakrájené na kostičky smícháme se surovinami na marinádu a dáme do lednice na hodinu.
  2. Na rozpálené pánvi či woku na tuku necháme zkaramelizovat cukr či med.
  3. Přihodíme maso a necháme zatáhnout a nabrat barvu karamelu.
  4. Podlijeme kokosovým mlékem a dusíme přikryté 20 minut.
  5. Dochutíme rybí omáčkou, případně dalším kořením.
  6. Na přílohu si na nakrájenou mrkev dáme restovat na oleji s Vámi oblíbeným kořením (já používám pepř, kmín a sójovou omáčku). A poté smícháme s masem. (Případně jde dusit obojí dohromady, ušetříte čas avšak výsledný pokrm chutná trochu jinak)
One thought on “Kuřecí maso na zázvoru po vietnamsku

Zde můžete nechat svůj komentář

