Játra na slanině s mrkvovou kaší

Játra na slanině s mrkvovou kašíKdyž už jsme vyzkoušeli udělat kaši téměř ze všech jednoduchých kusů zeleniny, ještě mi chyběla určitě mrkvová. Zkombinoval jsem letošní karotku s normální mrkví, proto aby byla dosažena trochu jemnější a sladší chuť a ačkoliv jsem jako malý měl problém s vařenou mrkví, zde jsem si jen ověřil, že tato averze je již dávno pryč. No a jako maso k tomu jsem se rozhodl použít vepřová játra, kterých jsem kvůli přípravě játrové paštiky koupil hodně a vzhledem k tomu, že se snadno a rychle připraví.

Čas receptu: příloha příprava 5 minut, vaření 10 minut, maso příprava 5 minut, smažení 10-15 minut

Suroviny:

  • játra:
  • 400 g jater
  • 1 červená cibule, nahrubo
  • 100 g slaniny, na kostičky
  • 2 pol lžíce olivového oleje
  • 2-3 stroužky česneku, prolisované
  • 1-2 snítky rozmarýnu
  • sůl, pepř
  • mrkvová kaše:
  • 5 středních až větších mrkví (půl napůl karotka s mrkví, ale nemusí být)
  • špetka muškátového květu a soli
  • máslo

Postup:

  1. Na suché pánvi osmažíme dozlatova slaninu.
  2. Přilijeme 1 lžíci olivového oleje a cibuli, smažíme do průsvitna.
  3. Přidáme játra, snítku rozmarýnu a druhou lžíci oleje a pořádně osmažíme z obou stran (cca 4 minuty na stranu).
  4. Na konci přidáme česnek, trochu promícháme a vyndáme snítky rozmarýnu. Dosolíme a dopepříme dle libosti.
  5. Mrkev povaříme v osolené vodě do měkka – asi tak 10 minut.
  6. Zcedíme a pokusíme se dostat z ní většinu vody.
  7. Rozmačkáme či pomixujeme a přidáme trochu muškátového květu a soli.
  8. Pokud můžete a chcete, zjemníte ji krásně máslem.

Byly to opravdu velmi bohaté dvě porce a jako další příklad dochucení mrkve bych doporučil kari nebo skořici, perfektně se s ní vyjímají a ozvláštní tak obyčejná jídla nevšední chutí.

2 thoughts on “Játra na slanině s mrkvovou kaší

  1. Dobrý den,

    hezká kombinace, mrkev a játra, již jsem o ní slyšela, ale nikdy jsem nevyzkoušela a jsem mile překvapena. Taktéž mě nikdy nenapadlo spojit muškátový květ s mrkví, protože obvykle mrkev dochucuji čertsvou kurkumou s opatrností, protože je intenzivní, pokud se k ní dostanu, či sušenou a extra vergine olivovým olejem. ‚Asi nejdůležitější je kvalita mrkve, používám malé, ještě s natí, které mají málo vody a “ hodně chuti“ a tak už z ní nemusím dodatečně dostávat. U takovéto mrkvičky lze konzumovat i nať, kterou pak nakrájím na „julienne“ a zdobím kaši napovrch.
    Nebo mě ještě napadá, že často tuto kaši dělám bez kurkumy a sušenou kurkumou ochucuji jídlo, které je doplněno mrkvovou kaší,např. fádní kuřecí prso na dlouhé nudličky a dobře opeču na troše oleje na nepřilnavé pánvi a pak mi je lehce obalím v sušené kurkumě.

    Musím Vás pochválit, za moc pěkný přehledný blok a mám pocit, že jste tím člověkem, pro kterého je jídlo nejen něčím, co je zdrojem energie k životu, ale i něčím více – tím co pojí tradice, historii míst a dokážete tomu dát i jedinečnost a obdivuhodnou přesnost (i ta si myslím je v kuchyni důležitá), ale vždy i zvláštní radost, zdřejmě radost z vyprávění o „Vašem světě“, který máte rád.

    Máte můj kompliment.

    Noemi Kovářová

    • Ooo děkuji.
      Pěkně se to poslouchá a jsem rád, že jsem Vás mohl inspirovat.
      Muškátový květ a oříšek jsou velmi intenzivní a nejsou mým nejoblíbenějším kořením, ale dokáže podtrhnout chuť zeleniny – obzvláště při pečení či právě těchto kaších.

      Je pravda, že jídlo miluji a rád o něm mluvím a píši. Já totiž osobně věřím, že energie se k nám z jídla dostává také na úrovni předávání energie od tvůrce ke konzumentovi.
      Jsem moc rád, že to oceňujete a líbí se Vám to, je to pro mě dobrá motivace, že má snaha se zdá přínosná.

      Pěkný den,
      Metla

Zde můžete nechat svůj komentář

