Čokoládové brownies

Čokoládové brownies z mandlové drtiProtože jsem sliboval recepty na využití mandlové drti, tak tady máme jeden a ještě máme připravené další dva. Ostatně ono je to celkem jednoduché, pokud Vám to nevadí, jednoduše nahradíte stejné množství mandlové mouky drtí a výsledek budete mít mírně víc křupavý. Musíte počítat s tím, že drť obsahuje dost vody, takže třeba tomu někdy i upravit čas pečení či množství ‚pojivových‘ materiálů. Recept mám odsud, ale mírně jsem ho musel upravit, protože varianta přidání vejce do čerstvě roztopené čokolády mi nepřišla úplně v pořádku. No a tak se dáme do toho!

Čas receptu: příprava 20 minut, pečení 20 minut

Suroviny:

  • 2 ½ hrnku mandlové drti
  • 4 datle, na jemno
  • ½ hrnku vody
  • ½ másla nebo ½ hrnku rozpuštěného kokosového oleje
  • 130 g čokolády
  • 3 vejce
  • špetka soli, cayennského pepře, skořice

Postup:

  1. Na sporáku v hrnci či jiné nádobě rozehřejeme vodu a přidáme na jemno nakrájené datle.
  2. Za stálého míchání necháme rozmělnit až máme hustší sirup. (Mé sušené datle potřebovaly trochu pomoct vidličkou, jiná alternativa by byla nahradit pár lžícemi medu a přidávat až později)
  3. Snížil jsem teplotu a přidal čokoládu a tuk (ať už máslo či kokosový olej) a rozpustil. Stále míchat, aby se nám netvořily hrudky.
  4. Poté jsem přidal část mandlové drti a rozmíchal ve směsi. (Tím se mi snížila její teplota)
  5. Přidal jsem dále zbytek mouky a vejce, koření a pořádně rozmíchal.
  6. Dal do předehřáté trouby na 180°C na 20 minut.

Měli jsme je vcelku tenké, protože plech je velký, takže příště asi do menšího nebo dát víc surovin. A samozřejmě doporučuji velmi rychle zkonzumovat (no, ono to jde samo díky tomu množství čokolády), protože podléhají zkáze velmi záhy.

Zde můžete nechat svůj komentář

